|
|
Anno 11 éves koromban (1989) fogtam a kezemben először LEDet. Akkor még kis téglalap alakú, 3 és 5 mm átmérőjű, alacsony fényerejű LEDeket lehetett kapni. Ebből először kivezérlésjelzőt, később IC álltal meghajtott kivezérlésjelzőt készítettem a kétkazettás magnómhoz. Később karácsonyfadíszt csináltunk cimborámmal LEDekkel. Szakközépiskolás koromban futófényeket, villogókat készítettünk. Hasznos inforációkat szereztem LEDek gyártásáról, tulajdonságairól, működéséről a technikusiban.
Amikor az autómat megvettem az első az volt, hogy szétkaptam és az összes világítást átalakítottam LEDesre. Minden kéken, és csak kéken világított. A legnehezebb a km óra volt, úgy megcsinálni, hogy ne kerüljön sokba, de elég homogén legyen. Akkor még 300HUF volt 1db 5mm-es kék színű LED. Ezek tartósan működnek a mai napig a gyártó álltal megadott munkaponton. Hátránya a full kék világításnak az volt, hogy a piros szinek eltűntek. Második fokozatban újra szétszedtem, és átalakítottam úgy, hogy a piros részeket külön megvilágítottam. Nagyon tetszett az eredmény. Később, amikor elkészült a saját számlapom, ismét szétszedtem, és fehér megvilágást kapott, hogy a szinek a legtökéletesebbek legyenek. Volt aki azt hitte rá, hogy plazma. Ez jó példa ara, hogy LEDekkel is el lehet ugyanazt a hatást érni és majdnem tizede áron. Az eredmény magáért beszél...
|
|
|
|
Nemrég megkeresett a Miskolci Egyetem Elektronikai tanszékének professzora, hogy szeretné a Peugeot 406 sárga belső világítását kékre cserélni.
Ehhez új számlap kellet, új fényterelő fóliák, és sok LED.
Azt hiszem ez volt az egyik legnagyobb kihivás számomra. Nem gyakorlatilag, hanem inkább eszmeileg.
Mikor készen lett, nagyon tetszett neki. Ez volt igazán az elismerés. :)
|
|