Számlapcsere
A számlapok cseréjéhez le kell szedni a mutatókat és a gyári számlapot, majd feltenni a
BENETT számlapot visszatenni a mutatókat és beszerelni a km-órát.

A mutatók leszerelésénél oda kell figyelni, mert könnye
n elrontható a műszer. Kis
odafigyeléssel viszont gond nélkül bárki otthon is elvégezheti.

Ebből a szempontból  kétféle műszert különböztetünk meg.

Mechanikus műszerek, mint pl régebbi típusoknál a km óra, illetve a bimetál műszerek, mint
pl. a hőfok és az üzemanyagszint mutatók.

Elektronikus műszerek. Újabb típusoknál már szinte mindenhol ezt használják. Bár
felépítését kekintve elég nagyok az eltérések.
Mechanikus műszerek
A mechanikus km órák álltalában egy tüskével vannak kitámasztva. Innen már
könnyen meghatározható a típusa.

Ezeket lebegőnullás műszereknek nevezz
ük.

Az ilyen típusoknál először húzzuk ki a támasztó tüskét. Ha ez nem megoldható, akkor a
mutatót toljuk át felette. A mutató magától megáll egy helyen. Többször lökjük meg a
mutatót , ha ugyanoda áll be mind
ig, akkor ezt a pontot jelöljök be. Visszaszereléskor
ebbe a pontba kell majd besz
úrni a mutatót.

A mutatót a tengely irányáben felfelé h
úzzuk le. Ha ez nem megy kézzel, akkor
használhatunk fogót vagy villát. Arra ügyelni kell, hogy a mutató alátámasztása
oldalanként egyforma legy
en, hogy ne görbüljön el a tengely.

A
bimetál müszerek esetében a tengely és a mutató is nútolva van, igy a
visszaszerelése a legegyszerűbb. Leszerelésénél ugyanúgy járunk el, mint a
mechanikus km óra esetében.
Elektronikus műszerek
Az elektronikus műszerek valójában kereszttekercses Deprez mérőműszerek.

Ezeknek álltalában fix a null pontjuk. Ezeknél a műszereknél érdemes
ujjal könnyedén
megmozgatni a mutatót.

Ha könnyen mozog a mérési tartományon belül, akkor a mutatókat úgy szedjük le, hogy
kézzel a mutató tövét megfogjuk és óramutató járásá
val ellentétesen tekerjük és húzzuk
lefelé.
Visszaszereléskor tengelyirányban toljuk be a mutatót valahol a mérési tartomány területén.
Mozgassuk meg mindkét irányba
n. Tekerjük az óramutató járásával ellentétesen addíg, míg
a mutató a "0" pontban szorul meg. Ha a mutató
 a "0" tartomány végéig könnyen mozog és
a 0-tól lefelé nem, akkor j
ól dolgoztunk, a műszer pontos marad.

Ha a mutató nem mozog, de van egy kis holtjátáka, akkor kissé óvatosabbnak kell lennünk
és a mechanikus műszerek technikájával szedjük le a mutatókat.
Ilyen esettel a Suzuki Swift II esetében találkoztam.